יום חמישי, 23 באוקטובר 2014

על הדבר הכי יקר שיש לכם

החבר הטוב של האדם, הכלב, יכול להגיע בעידן המודרני אצל משפחה מטפלת לחיים של כ - 20 שנה.

20 שנה.
תוחלת החיים בישראל עומדת על קרוב ל - 80 שנה.
פי 4 מחיי הכלב.

ועדיין, אם נשאל מישהו הבריא בנפשו, הוא כנראה יאמר ש20 שנים לא מספיקות לכלום, והלוואי והיו לו 100 שנים לחיות. הלוואי שהיה לו יותר זמן למצות את החיים ולחיות כמו שהוא רוצה.

השאלה שלי, היא מה אנחנו מגדירים כלחיות?

האם לעבוד 12 שעות ביממה, לישון 4 שעות ולבלות עוד 3 שעות בכבישים כל יום הם הדרך שבה תרצו להעביר 80 שנה?
או אולי אתם מעדיפים לעבוד 20 שעות ביממה במשך 40 שנה, החל מגיל 20, כדי שיהיה לכם מספיק כסף ל20 שנה הנותרות?
יכול להיות שלכם בכלל מתאים לא לראות את המשפחה והחברים כל יום, לעבוד שעות על גבי שעות כדי לגרד בקושי את שכר המינימום ולא לפתח שום חלום שבכם.

היום אנחנו נדבר על המצרך הכי חשוב שיש בחיים שלכם.
היום אנחנו נדבר על הזמן שלכם.




אני חושב שגם אם יהיו לנו 25 שעות ביממה עדיין כולם יתלוננו שאין להם מספיק זמן לעשות את כל מה שהם רוצים. כמו שכבר כתבתי, אנחנו תמיד שואפים ליותר, רוצים להשיג יותר. אז גם כשאנחנו מקבלים יותר אנחנו עדיין רוצים הרבה יותר, עדיין התוספת שעות לא תספק אותנו, ועדיין נרצה עוד זמן.

לאור העובדה הזאת, אני חושב שהבעיה היא לא בזמן הנתון לנו. וגם אם הבעיה היא כן בזמן הנתון הנתון לנו, זה לא משנה, כי אי אפשר להאריך את היממה. כדור הארץ מסתובב, השמש שוקעת וימים חולפים. ולכן הפתרון לדעתי הוא ייעול הזמן שיש לנו. לא הרבה יותר מזה. אבל במקום להיכנס לפייסבוק בזמן העבודה, אפשר לעבוד יותר ולהרוויח יותר כסף או לעבוד יותר ולהשקיע יותר זמן בתחביבים שלנו, בשעות הפנאי שיש לנו.

אנחנו מגיעים לכדור הארץ עם פרק זמן מוקצב. 

יש לנו מגבלה בחיים. אנחנו אף פעם לא נספיק את כל מה שאנחנו רוצים. אם הייתי יכול, הייתי לומד בישול ברמה מקצועית, הייתי מפתח מסת שריר גדולה מאוד, הייתי מטייל ברחבי העולם, הייתי כותב, קורא, מנגן ומצייר כל היום, והייתי מסתכל על השמיים בשארית הזמן שלי.

הבעיה היא שאין לי זמן להספיק את כל אלה. כי ביחד עם חלומות ותחביבים, יש לנו צרכים, כמו שינה, אכילה נכונה, ובעת המודרנית גם עבודה כדי לקנות מקום לישון בו ואת האוכל שלנו.

בהינתן העובדה שלפחות 6 שעות מתבזבזות על שינה, ואני אזרוק מספר של 12 שעות על אוכל, שירותים ועבודה, יש לנו בערך 6 שעות פנאי ביום. בערך, אני מניח שלחלק גדול מאיתנו יש פחות ולחלק גדול יש יותר. לחיילים לדוגמה יהיה הרבה פחות שעות פנאי, לעצמאיים יש יותר יכולת להתגמש בלוח הזמנים שלהם.

הפתרון הנכון לדעתי יהיה לא לעבוד ולהשקיע את כל שעות העירות בפנאי. אבל לרוב האנשים, בטח בארץ ישראל הלא קלה בכלל, אין את האופציה הזאת. אחרי הכול כסף, עד כמה שהוא לא חשוב בכלל לדעתי, קונה לנו מקום לישון בו ואוכל.

אם אנחנו לא יכולים לעזוב את העבודה, לצעוק על הבוס המעצבן שלנו ולצאת לדרך חדשה, מה אנחנו כן יכולים לעשות?
האם יש דרך לנצל את הזמן שלנו טוב יותר ?


לא כל אחד מאיתנו יודע מה הוא רוצה לעשות עם הזמן שלו. ובכל זאת רובנו מעבירים אותו ברשתות חברתיות או סתם בבהייה בסמארטפון המשוכלל שרכשנו במיטב כספנו.

לטעמי, הדבר הכי חשוב שאפשר לעשות עם הזמן שיש לי הוא הדברים שהופכים אותי למאושר, שמעלים לי חיוך על השפתיים. אם אתם לא יודעים מה עושה אתכם שמחים יותר, תלמדו את זה. תמיד תעשו מה שעושה לכם טוב. להרגשה הפנימית שלכם יש משמעות אדירה על החיים שלכם.

ברגע שעושים את מה שעושה לנו טוב, אפשר להתחיל לחשוב מה יותר חשוב לנו. אם למצוא בן\בת זוג יותר חשוב לכם מלהתאמן, כדאי שתשקיעו את רוב המאמץ במציאת בת \ בן זוג מתאימים.

זהו. זה כל כך פשוט לדעתי. אין יותר מידי למה להסתבך עם הזמן שלנו.
תעשו את מה שעושה לכם טוב ואת מה שחשוב לכם.

תגובה 1: